Loader Image

Ο Ernest Cole ήταν μαύρος Νοτιοαφρικανός φωτογράφος, διάσημος για το φωτογραφικό βιβλίο House of Bondage, ουσιαστικό ανάγνωσμα για την καθημερινή ζωή στην Νότια Αφρική υπό του καθεστώς του Απαρτχάιντ.

Στα δεκατρία του παράτησε το σχολείο, εξαιτίας του νόμου για την εκπαίδευση των Μπαντού, ο οποίος αφορούσε το σχολικό πρόγραμμα των μαύρων και εισήγαγε τον διαχωρισμό και στα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Παρόλα αυτά ο Cole κατάφερε να τελειώσει το σχολείο δια αλληλογραφίας.

Ξεκίνησε να φωτογραφίζει σε πολύ νεαρή ηλικία, όταν το 1958 ο Jorgen Schadebard τον προσέλαβε ως βοηθό του στο εικονογραφημένο περιοδικό Drum, φημισμένο για την ερευνητική του δημοσιογραφία.

Κατά την διάρκεια της ενασχόλησης του με το περιοδικό, γνωρίστηκε και με άλλους ταλαντούχους μαύρους  Νοτιοαφρικάνους και αποφάσισε να καταγράψει φωτογραφικά την καθημερινότητα των μαύρων και τις εγκληματικές επιπτώσεις του απαρτχάιντ σε αυτή.

Μη μπορώντας άλλο να ζήσει υπό αυτές τις συνθήκες, καταφέρνει να ξεγελάσει τις αρχές και να αλλάξει κατηγοριοποίηση από μαύρος σε μιγάς και με αυτόν τον τρόπο να μπορέσει να  ταξιδέψει και να φτάσει το 1966 στην Νέα Υόρκη.

Έχει καταφέρει να πάρει μαζί του την φωτογραφική του δουλειά για το απαρτχάιντ.

Δείχνει την δουλειά του στο Magnum και καταφέρνει να εκδώσει το βιβλίο του House of Bondage (1967). Απαγορεύεται η κυκλοφορία του βιβλίου στην Νότιο Αφρική και στον ίδιο δεν θα επιτραπεί ποτέ να γυρίσει πίσω .

Μεταξύ του 1969 και 1971 θα επισκεφτεί  πολλές φορές  την Σουηδία, και από τις αρχές της δεκαετίας του 70 θα αρχίσει να αποξενώνεται και θα σταματήσει να φωτογραφίζει, ενώ στην πορεία θα χάσει μυστηριωδώς τον έλεγχο του αρχείου του και τα δικαιώματα των φωτογραφιών του.

Θα πεθάνει άπορος και άρρωστος από καρκίνο το 1990 στο Χάρλεμ σε ηλικία 49 ετών.

Και ενώ το αρχείο του θεωρούνταν χαμένο, το 2017 θα βρεθούν πάνω από 60,000 αρνητικά σε θησαυροφυλάκιο τράπεζας στην Στοκχόλμη.

SOUTH AFRICA. Doornfontein Railway station in rush hour. This picture shows the reality of apartheid without the need for any words.
SOUTH AFRICA. Johannesburg. According to Struan Robertson this was in the bank in the building where he and Cole had their studio. There were separate counters for blacks and whites.
South Africa. 1960. Handcuffed blacks were arrested for being in a white area illegally. (According to Julian Bahula the law forbade pictures like this being taken of people being handcuffed by the police.)
SOUTH AFRICA. According to Struan Robertson this represents Changeover. Contract-expired miners are on the right, carrying their discharge papers and wearing “European” clothes while new recruits, many in tribal blankets, are on the left.
SOUTH AFRICA. During group medical examination the nude men are herded through a string of doctors’ offices.
SOUTH AFRICA. Earnest boy squats on haunches and strains to follow lesson in heat of packed classroom.
SOUTH AFRICA. Mamelodi.
SOUTH AFRICA. Johannesburg. According to Struan Robertson and others, city benches were for whites only and were so inscribed. There were no “blacks only” benches in Johannesburg; blacks sat on the curbstones.